Da man ikke kunne komme igennem med store skattelettelser, så har den lavere brændstofpris og lavere registreringspris på visse biler været en indirekte vej , som politikerne tilsyneladende ikke praler med.

 

Ikke desto mindre er det der hvor man har kunne se en forskel.

 

Da Coridon sad på afgifterne kan vi godt huske, at dieselolien steg og steg .Men faldt med over en krone da Lars Lykke kom til. Flere hamstrede dunke , for hvis nu det kun var et fata mogana.

Men prisen forblev 1 til 2 kroner lavere end da det sidste hold satte priserne.

Hvad sker der så nu ?

 

For det er os ude på landet , der først mærker , hvis transporten bliver dyrere. For her er der få alternativer. Vi har ikke Es Tog og timedrift, men ofte kun egentransport.

Og elbler kører jo ikke så langt hjemmefra endnu.

Så billigere brændstof til de tyndere befolkede egne er at foretrække.

 

De sidste 4 år har givet billigere brændstof til alle . Og de der har kunnet bruge fordelen har tjent mest eller fået indirekte skattelettelser. For sparede kroner er ligesågodt som tjente.

 

42 milliarder er tilsyneladende besparelsen på , så blå blok kan ikke mene at der ikke blev indført skattelettelser. Lavere brændstofpriser som tilgodeså store forbrugere, industri og drift.

 

I samme ombæring pressede man en udfasning af oliefyr igennem , så et merforbrug på transport blev hentet via en omlægning af varme i radiatorerne. Det samlede olieforbrug er derfor næppe gået ned. Selvom tal jo er tålmodige.

 

Se også:

https://ing.dk/artikel/danske-stat-har-favoriseret-diesel-42-milliarder-siden-2008-226929?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=ing_daglig

 

Ian

Template by JoomlaShine