Built with JSN PowerAdminBuilt with JSN PowerAdmin

 

See other templatesSee other templates

 

 

Flytning af Akadamik Lomonosov har nu taget en ny udvikling.

 

 

Da man slæbte det flydende atomkraftværk gennem Østersøen blev det hele skygget af Den svenske marine, Den danske Marine og Greenpeace.

Det kunne man følge via hjemmesiden skibstrafik.dk, hvor bl.a. Najaden fra Danmark lå bagerst med 6,1 knobs hastighed.

Op gennem Storebælt forsvandt svenskerne og Greenpeace fra Computerprogrammet.

Efter Storebælt trådte et nyt svensk større marinefartøj til.

Det der afslørede var, at alle parter sejlede med mellem 6 og 6,1 knob.

Og sådan fortsatte det op rundt Skagen, hvor svenskerne forsvandt og norske skibe tog over.

Skibene passerede Sydnorge og drejede nordpå forbi Stavanger. Hvor et andet norsk skib fulgte med med 6,1 knob.

Men så skete der noget for 2 dage siden. Udfor Bergen lagde to meget store tankere sig på hver side af formationen af slæbebåde og atomskibet.

Den ene var amerikansk olietanker, og den anden en stor norsk gastanker.

Underligt nok fulgte de med nordpå med 6,1 konb ovrt to dage.

Så slukkede russerne for VHS transponderne, der afslørede positionen. Og det samme gjorde det amerikanske tankskib og den norske gastanker. Så nu kan man ikke mere se hvor langt mod nord kortagen er kommet.

Og heller ikke følge med i hvad der sker.

Man må formode at de to tankskibe fortsat ligger helt tæt op ad slæbetrosserne med 6,1 knob.

Det kan ende med kollision eller konflikt.

For de 3 kraftige atlantslæbebåde Yasnyy ,Spasatel og Unka fortsætter nok ufortrødent uanset den "hjælp" de nu får. Alle har gjort sig usynlige på navigationskortet.

Noget tyder på en alvorlig chikane i Nordatlanten. Og så kan alt jo løbe løbsk.

For hvorfor ligger der 2 store tankere på hver side af konvojen med samme fart i 2 dage ?

Ian

Dagens vits

Med tårerne trillende nedad kinderne fortalte lille Peter sin børnehavelærerinde, at der kun var et par gummistøvler tilbage i garderobeskabet, og det var ikke hans.
Nive info
Gå til toppen